Nessies Photos- Fotograf i Jönköping

2012-12-07
10:12:23

En bild ur verkligheten

 
 
När jag fyllde 22 igår så fick jag en digital kamera i födelsedagspresent. Jag älskar den. Jag älskar den för att då kan jag ta fula vardagsbilder och leka runt på det sätt som jag vanligtvis inte gör med min systemkamera. Som korten ovan till exempel. De är inte estetiskt vackra, men de visar vardag och att jag har gått crazy med kameran på det där messy sättet som man gör när man bara leker runt. Trots att jag är fotograf och måste tänka på komposition, ljus och olika vinklar, med mera för att skapa en så bra bild som möjligt, så blir det suddigt, fult och bara dåligt när jag bara plockar upp kameran på måfå. Jag älskar att ta kort och tycker det är fantastiskt med sådana här bilder. De avbildar något utan att vara perfekt. Det är det som är det fina med kameror och fotografieringar, hur verkligheten ska se ut avgör fotografen. Fint eller fult. Smutsigt eller alldeles underbart.  
 
Jag döper denna kategori till snapshots, här samlar jag sådana här vardagsbilder. Nu ska jag städa och ta ännu mer knasiga kort. ;) 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: