Nessies Photos- Fotograf i Jönköping

2012-11-29
20:20:59

Att spara bilder man inte är särskilt nöjd med Fotograf-tips #1
 
Jag är långt ifrån nöjd med alla bilder jag visar upp i min blogg, på min hemsida, eller ens sparar ner på datorn. Vissa bilder vill jag egentligen bara radera och glömma att jag någonsin hade den där fotograferingen, men även om de tankarna ploppar upp ibland så försöker jag spara alla bilder jag tar, för att jag själv ska kunna se min egen utveckling och för att bara för att jag har sett en av mina bilder 100 gånger så betyder det inte att någon annan har gjort det. Och det jag finner mindre fint kan någon annan finna fint och så vidare. Men jag sparar dem mest för att jag ska kunna se min egen utveckling och hur jag långsamt blir en bättre och bättre fotograf för varje dag som går. 
 
Jag tänkte börja ge små allmänna foto-tips i bloggen och detta är första inlägget angående detta. Även om det kan tyckas som ett väldigt litet tips så kan det göra extremt mycket att spara sina bilder. Alla bilder man tar och som man sedan väljer att redigera i Photoshop. Spara dem. Även om du inte blir hundra procent nöjd med resultatet så gör det. För att bli en bättre fotograf måste du även våga titta på de bilder som inte blev så bra. Att sedan jämföra dem med de bra bilderna man tar för att se vad man kan göra bättre. En sak jag lärt mig inom fotograferingsyrket och andra kreativa yrken är att det alltid finns något du kan göra bättre. Det finns alltid något att kämpa för. Det är en morot jag försöker att leva efter.
 
Så: 
1. Spara ALLA bilder du väljer att redigera- även om de inte blir bra. 
2. Ha dem för att jämföra och se din utveckling. 
3. Tänk på att öva mycket på det du vill förbättra för att verkligen sätta det. Till exempel om du är dålig på att fota bilder i svagt ljus- jobba på att bli bättre på just det! 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: